loading...
طراحی تا چاپ
admin بازدید : 27 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

مرکب چاپ و جنبه‌های زیست‌محیطی

هنگام خرید مرکب به فکر سلامتی خود باشیم

مترجم:لاله اوصيا

امروزه بسیاری از چاپخانه‌ها به دنبال راهکارهایی هستند تا تصویر موجه و قابل قبولی از خود در زمینه مسایل زیست‌محیطی ارایه دهند.این چاپخانه‌ها به‌طور معمول با دریافت گواهینامه‌های مختلف و بررسی و کنترل دقیق تاثیرات فرایندهای تولیدشان بر محیط زیست، این هدف را دنبال می‌کنند.در این میان، مرکب چاپ، یکی از زمینه‌های بسیار مورد توجه در سال‌های اخیر بوده است. مرکب‌های چاپ به طور معمول و از قدیم تصویر زیست‌محیطی خوبی نداشته‌اند. این مقاله نگاهی دارد بر اصلی‌ترین موارد ارزیابی مرکب چاپ از نظر هماهنگی و مطابقت با محیط زیست.


به دلیل تنوع مواد چاپ شونده مثل انواع پلاستیک، شیشه و فلزات، چاپخانه‌داران می‌بایست با نحوه بازیافت این

admin بازدید : 60 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

مهمترین نکات کاربردی در مورد چاپ

انسان مجموعه ای از توانائیها و ناتوانائیهاست. تنها راه کسب موفقیت آن است که روی توانائیهای خود متمرکز شود.

● مقدمه :

این مجموعه، در بردانده نکاتی است که شاید به هنگام مطالعه در نظرتان بدیهی جلوه کند. اما اغلب بدون توجه به آن ، اقدام به برنامه ریزی تبلغاتی و طراحی گرافیک م یکنیم. این عدم توجه به ویژه در میان دانشجویان گرافیک که قصد ورود به عالم حرفه ای گرافیک و تبلیغات را دارند بیشتر به چشم می آید. مواردی که در صورت توجه آنها، مسلماً منتج به خلق آثاری مناسبتر خواهد شد .

ابتکار نباید عوارض اقتصادی، بصری و ... داشته باشد.

admin بازدید : 19 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

آشنایی با آینده چاپ دیجیتال

 صنعت چاپ هنوز گذارهای بسیاری را در حوزه چاپ و ارتباطات دیجیتال تجربه خواهد کرد.


صنعت چاپ کماکان درگیر "تصویرپردازی الکترونیک توسط تکنولوژی‌های دیجیتال" خواهد بود. تکنولوژی دیجیتال، بازسازی اقتصادی،‌رقابت جهانی، تغییرات بازار، بروز رسانه‌های نوین و سایر نیروهای بازار به طرزی مؤثر در حال همگرایی با یکدیگر هستند تا محیط کاری صنعت چاپ را به طرزی بنیادین دگرگون کنند.

 

admin بازدید : 31 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

امروز تصمیم گرفتم که مطالب وبلاگو جذابتر کنم.

برای این کار نیاز به چندتا رفیق دارم. 

اگه کسی تمایل داره میتونه عضو افتخاری بشه .........

admin بازدید : 18 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

(( تبلیغات جادوی قرن بیستم است . ))

با تبلیغات درست چیزهای کوچک بزرگ جلوه می کنند .

((مارک تواین ))

نوشتن ده غزل خوب و تاثیرگذارکه مقبول منتقدان نه چندان مشتاق باشد خیلی راحت تراز نوشتن یک تبلیغ برای جماعت فاقد تشخیص و تحت تاثیر قراردادن آن ها .

(( الدوس هاکسلی ))

مقدمه : بحث تبلیغات و اهداف و روشهای تبلغات آنقدر بحث بزرگ و پیچیده ای است که در حیطه این نوشته نمی باشد چرا که هزاران مقاله و کتاب دراین مورد نگاشته شده است . ولی جهت تحقیق در مورد تبلیغات واهداف موثر درتبلیغات در زیر بطور خلاصه و اجمالی به بعضی ازمسائل بصورت گذار اشاره شده است که در سطح جامعی نبوده و فقط جهت اطلاع داشتن از بعضی از مباحث در حیطه تبلیغات می باشد .

admin بازدید : 20 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

درباره هدیه تبلیغاتی


شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد
مقالات:


admin بازدید : 26 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران


آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در ‏کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از ‏انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.‏

admin بازدید : 66 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (1)

چاپ افست :

 نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌است . در چاپ افست نخست آن چه  را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس  می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد. زینک را به دور نخستین استوانه می‌پیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد. کاغذ سفید که متوالیا به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت کار ماشین‌های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد.
از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست درجهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 6,585